dinsdag 16 maart 2010

Rakker

Vanmiddag zijn we weer gaan ponyrijden. We hebben Rakker (grote donkerbruine Shetlanderruin en superlief!) gekozen en hem eerst een half uur uitgebreid geborsteld en vertroeteld. Nienke is echt fanatiek en wil alles doen en proberen. Het ligt haar helemaal. Ik heb haar geleerd hoefjes zelf schoon te maken, ze heeft zelf opgezadeld en ook het hoofdstel om doen ging bijna zelfstandig. We hadden stukken appel meegenomen en tussendoor kreeg hij steeds een stuk. We hebben een half uur door een mooi stukje bos gelopen met leuke kronkelpaadjes en heuveltjes. Nienke heeft gereden en na wat aanwijzingen van mij zat ze keurig rechtop met aangenomen teugels. Rakker is een levendige voorwaartse pony en we hebben dus veel stukjes gedraafd :) Anne zat op mijn rug in de Manduca lekker meekijkend en Emma heeft veel gerend en gestruind (vind ze leuk, ze is een sportief type ;) terwijl ik met Nienke en Rakker bezig was. Ook onderweg in het bos kreeg Rakker steeds een stukje appel, wat hij gulzig opat. Ik denk dat we dit er als wekelijks uitstapje in houden. :)

1 opmerking:

Mirjam zei

*smak*smak*smak*

:)