donderdag 4 februari 2010

druk, druk, druk...

Ik loop hopeloos achter met het schrijven, ik weet het ;(
Er blijft weinig tijd over om wat te schrijven en het blijft niet voor niets zo stil hier op mijn blog. We hebben een aantal "uitjes" gehad. Spoorwegmuseum, Dick Bruna museum, Naturalis, Universitetismuseum, verjaardagen, andere to-gezinnen, zwemmen... Helaas heeft het fototoestel het begeven, dus kan ik geen foto's laten zien. Verder zijn we boven aan het schilderen, veranderen en gezellig maken, de vakantie aan het plannen, nieuwe excursies aan het organiseren en veel meer ;))

groetjes,
Caroline

5 opmerkingen:

Mirjam zei

geeft heeeeeeeelemaal niks, we blijven gewoon geduldig wachten ;(


balen van het fototoestel!!!

Greendotapple .... zei

Hoi Caroline,

Ik heb jouw blog gevonden. Ik ben ook een moeder van een meisje [4jr] die thuisonderwijs krijgen. Heb jij een e-mail adres, ik heb wat vragen over thuisonderwijs?

Groetjes,
Jackie Kirsten
http://jackiekirsten.blogspot.com

Anoniem zei

Beste Caroline,

Wij zijn drie documentaire studenten van de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht.
Voor onze afstudeerfilm zijn we op zoek naar gezinnen die thuisscholing geven.
We zijn benieuwd welke vorm van thuisscholing u geeft. Is dit unschooling?
Zouden wij het hier een keer met u over kunnen hebben?

We hopen wat van u te horen.

Met vriendelijke groet,

Ellis
ellisbakker@hotmail.com

Unknown zei

Beste Caroline,

Mijn man en ik hebben zo goed als besloten om thuisonderwijs te gaan geven.
We hebben een dochter van bijna 4, zoon van bijna 2 en een dochtertje van 3 maanden.

Wat ik me afvraag is of misschien beter gezegd, waar ik bang voor ben is dat je continue op elkaars lip zit en dat dat irritaties teweeg brengt.
Was je hier ook bang voor en/of herken je dit in de praktijk?

En hoe vinden je oudste 2 kids het dat ze niet naar school gaan?
Als ik naar mijn oudste dochter kijk, dan krijg ik het gevoel dat ze zich thuis de eerste tijd (kleuterschooltijd) beetje zal vervelen. Ze kijkt nu steeds uit naar de 3 ochtenden dat ze naar de peuterspeelzaal gaat. Nu moet ik zeggen dat doordat mijn jongste nog zo klein is en ik vaak nog geen auto tot mijn beschikking heb er geen mogelijkheid is om echt de hort op te gaan enzo.

Ook al weet ik dat ze sociaal niets missen, toch krijg ik het gevoel dat ik haar weghou van iets leuks (school).
Tja, het naar school gaan is er zo ingestampt dat dat normaal/leuk/goed e.d. is....

Ben benieuwd wat jouw ideeen/ervaringen zijn wat dat betreft. En hoe jullie omgeving op het thuisonderwijs reageerden.

Ik ben er niet happig op om mij e-mailadres hier neer te zetten. Hoop dat je via deze reactie-pagina kan reageren?

Groeten,
Nanette Versloot

Mirjam zei

Wat leuk, nog meer thuisonderwijzers die ik niet kende van naam :).

Veel succes met zoeken naar informatie! Mijn tip: ga naar meetings, ontmoet mensen thuis die ook thuisonderwijzen. Zo doe je inspiratie op en voel je je (zeker in het begin wellicht) niet zo 'alleen' in je keuze.

Het is een van de beste beslissingen die wij ooit hebben genomen. Er zijn zoveel leuke dingen die je thuis kan doen (of buiten, of waar dan ook).

Groetjes, Mirjam :)