dinsdag 23 februari 2010

Lentekriebeltjes.....

Al bleek het achteraf toch best fris nog buiten, vandaag besloten we, bij het zien van een waterig zonnetje, naar de Griftstede in Utrecht te gaan. We hebben genoten! We waren er al een tijdje niet geweest en ik kon echt merken dat de kinderen een stukje ouder zijn dan de laatste keer dat wij er waren. Ze hebben met zijn tweeën gerend en dubbel gelegen van het lachen steeds, bij het fietsen, zandkasteeltje maken, klimmen, verstoppertje spelen en ook in de bus waren ze superlief en nieuwsgierig naar alles. We moesten zowel op de heen- als de terugreis best een tijdje wachten op de bus, maar ze gingen gewoon spelen met wat voor handen was of vroegen de oren van mijn hoofd over van alles wat ze wilden weten. EN Emma leest haar eerste woordjes alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Ik was niet verbaast, maar wel verrast, omdat ik me er helemaal niet mee bezig hou en zo'n vertrouwen heb dat het vanzelf gaat allemaal, dat het dan op zo'n moment toch wel heel leuk is om te horen! Ik weet dat ze alle letters en klanken wel kent inmiddels en ze maakt steeds vaker zelfs letter combinaties en of leest woordjes op uit boeken of waar je ze ook tegenkomt.
Vorige week was ook al zo'n fijne week, waarin ik steeds bevestigd zag hoe goed ze het doen zo en er zoveel ruimte is voor hun eigen ontwikkeling.
Volgende week gaan we "gymnastieken" met een groep andere TO kinderen in een gymzaal die we nu regelmatig gaan huren. De meiden kijken er erg naar uit!

1 opmerking:

Mirjam zei

Oooo, wat lijken die meiden toch op elkaar!! :)
En wat lekker, zo'n heerlijke dag :)